Birçok film animasyonu tekniği matematiğe dayanır. Karakterler, arka plan ve
hareket, bilgisayar grafiklerinde kullanılan matematik yardımıyla saklanan ve
işlenen pikselleri geometrik şekillere dönüştüren yazılımlar kullanılarak
oluşturulur.
Yazılım, her piksele konum, hareket, renk ve doku gibi göz için önemli olan
özellikleri kodlar. Yazılım, her bir pikselin gölgesini belirlemek için eğri
yüzeylere vektör, matris ve poligon yaklaşımları kullanır. Bir bilgisayarda
üretilen filmin her karesi iki milyondan fazla piksele sahiptir ve kırk milyondan
fazla poligona sahip olabilir. İlgili hesaplamaların muazzam sayısı bilgisayarları
gerekli kılmaktadır, ancak matematik olmadan bilgisayarlar neyin hesaplanacağını
bilemezler. Bir animatör şöyle diyor: “... hepsi matematik tarafından
kontrol ediliyor ... bütün bu okulda gördüğünüz küçük X, Y ve Z'ler - aman
tanrım, birden hepsi kullanılıyor.”
Web sayfası..